Transport mechaniczny - zasady bhp
Transport mechaniczny w kontekście zasad bhp omawiany jest dokładnie zarówno w trakcie szkoleń okresowych bhp, jak również w trakcie kursów UDT na poszczególne typy dźwignic. Nasza firma organizuje i przeprowadza zarówno te pierwsze (zapraszamy na stronę), jak i te drugie szkolenia (Szkolenia i kursy UDT). Bez wątpienia więc zagadnienia związane z bezpieczną eksploatacją dźwignic (suwnice, żurawie, dźwigi, wózki widłowe czy wciągarki) oraz transportu mechanicznego prowadzone są przez prawdziwych i doświadczonych specjalistów w obu dziedzinach.
Pierwszą istotną kwestią, na którą należy zwrócić uwagę jest wymóg spełnienia przez wspomniane dźwignice podstawowych wymagań w zakresie bezpieczeństwa pracy. Muszą być one potwierdzone następującymi dokumentami:
- ważną decyzją Urzędu Dozoru Technicznego, dopuszczającą urządzenie do eksploatacji;
- aktualnym przeglądem konserwacyjnym, przeprowadzanym przez uprawnionego konserwatora;
- dokumentacją techniczną urządzenia – instrukcja obsługi.
Teren, na których wykonywane są prace transportowe przy użyciu dźwignic powinien być wygrodzony i stosownie oznakowany.
Wózki jezdniowe, suwnice, żurawie i pozostałe urządzenia transportu bliskiego mogą być obsługiwane jedynie przez operatorów posiadających stosowne uprawnienia wydawane przez UDT po zdanym egzaminie.
Temat bezpieczeństwa pracy związanej z obsługą i szeroko pojętą eksploatacją UTB jest bardzo obszerny. Zostaje on dokładnie omówiony w trakcie szkoleń bhp przez naszych instruktorów dostosowujących tematykę szkolenia okresowego do specyfiki wykonywanej pracy. W tym miejscu zasygnalizujemy jedynie pewne podstawowe zasady, na które należy zwrócić szczególną uwagę. Poniżej kilka podstawowych zaleceń.
Zabrania się:
- przewożenia ludzi na wózkach czy przyczepach, które są niedostosowane do tego celu przez producenta, przewożenia ludzi na haku lub zawieszonym ciężarze
- przebywania ludzi pod zawieszonym ładunkiem;
- przekraczania maksymalnego udźwigu dźwignicy;
- pozostawiania zawieszonego ładunku na haku w czasie przerwy w pracy lub po jej zakończeniu;
- stosowania zużytych lub uszkodzonych zawiesi, haków, lin itp.
- jazdy wózkiem podnośnikowym z ładunkiem, który utrudnia operatorowi widoczność;
- jazdy wózkiem z ładunkiem na widłach podniesionych powyżej 30 cm nad ziemię;
- używania wózków do pchania innych pojazdów;
- używania w pomieszczeniach wózków spalinowych, które są napędzane benzyną etylizowaną lub innym paliwem o właściwościach trujących,
- używania w pomieszczeniach, w których mogą znajdować się palne gazy, pary lub pyły, wózków niedostosowanych przez producenta do pracy w warunkach zagrożenia pożarem lub wybuchem.
Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.
OdpowiedzUsuń;)
OdpowiedzUsuńsuper artykuł
OdpowiedzUsuńSpecjalizacja w dziedzinie transportu maszyn wymaga nie tylko odpowiedniego sprzętu, ale również doświadczenia i wiedzy technicznej. Przewóz maszyn to zadanie, które stawia przed firmami transportowymi wyjątkowe wyzwania, zarówno pod względem logistycznym, jak i bezpieczeństwa. Maszyny budowlane, rolnicze, przemysłowe czy inne urządzenia specjalistyczne często charakteryzują się znacznymi rozmiarami i wagą, co wymaga użycia specjalnych naczep i pojazdów do ich transportu.
OdpowiedzUsuńTransport ponadnormatywny obejmuje przewóz ładunków, które ze względu na swoje wymiary lub wagę wymagają szczególnego przygotowania trasy oraz zgód na przejazd. DPV Logistic gwarantuje kompleksową obsługę, od uzyskania wszelkich zezwoleń po organizację eskorty, zapewniając bezpieczny i sprawny przewóz.
OdpowiedzUsuń